House of Creative Chaos

06 822 16 878

margie@houseofcreativechaos.nl

Home → Wat ik in huis heb → Weddingplanner

Weddingplanner

Zonder stress in je wedding dress.

Jullie hebben trouwplannen, wat geweldig!

Maar wat nu…? Ga je het zelf organiseren en plannen, alles of gedeeltelijk, betrek je je vriendin, zus, moeder. Of laat je je (deels) ondersteunen door een weddingplanner? Maar kost dat niet teveel geld? Keuzes, keuzes ….

Het plannen en organiseren van je bruiloft is een opwindende en leuke uitdaging. Je wil natuurlijk dat alles vlekkeloos verloopt zonder stress. Niet in de organisatie of op de dag zelf.  Daar kan ik inkomen.

Maar waar begin je dan …

Weddingplanner, wedding dress
Weddingplanner, wedding dress
Trouwring

Vijf tips als je begint met het plannen van je trouwdag

Als je besluit het zelf te doen, dan kun je verschillende to-do lijstjes maken om je bruiloft voor te bereiden. Van hele algemene (in het begin) tot zeer gedetailleerde (richting huwelijksdag).

Als je niet weet waar je moet beginnen, heb ik hier vijf algemene punten voor je die in ieder geval belangrijk zijn om alvast over na te denken:

  • Wat voor soort bruiloft wil je (groot, klein, alleen familie of groot feest met veel vrienden. Dit hangt heel erg af van je eigen situatie en je wensen.)
  • Bepaal de datum. Vaak hebben jullie wel een idee wanneer je de ceremonie zou willen doen. Misschien zijn getallen belangrijk voor je bijv. 02-02-2022, 24-04-2024 of denk je over een bruiloft in het buitenland. Denk ook aan je getuigen. Past het in hun agenda.
  • Bepaal de locatie. Waar zou je willen trouwen en wat zijn op die locatie de mogelijkheden. Als je interesse hebt in een locatie wacht dan niet te lang, maar bel op en vraag hoe druk zij het hebben.
  • Hoeveel mag je grote dag kosten. Vergeet hier niet alle zaken die geld kosten eerlijk mee te nemen. Dus ook kleding, bloemen, parkeerkosten, catering.
  • Denk goed na over de tijd die je nodig hebt om je grote dag te organiseren in combinatie met je normale werk en andere belangrijke dagelijkse dingen. Je voelt de druk meestal gaandeweg het proces oplopen, zeker als anderen met goedbedoelde adviezen komen. Het is dan juist belangrijk om het overzicht te houden.

Meer weten

Iedere bruiloft is uniek, zo kijk ik er ook naar op alle gebieden. Neem vrijblijvend contact met me op dan bespreken we de mogelijkheden en waar jullie tegenaan lopen.

Heb je tips of advies nodig? Kun jij wel wat extra hulp en/of handjes gebruiken? Loopt het even niet zo lekker en wil je even sparren? Voel je de druk van het plannen? Laten we kennismaken om te ontdekken waar jullie het meest mee geholpen zijn.

Regelaar en vangnet

Hoewel het zelf organiseren van je bruiloft aantrekkelijk lijkt, kan het stressvol zijn en een uitdaging blijken. Zeker als je er niet aan gewend bent.  Of als de normale dagelijks dingen je tijd toch opslokken. Hoe lekker is het dan als je iemand bij de hand hebt om op terug te kunnen vallen, een deel van de last van je schouders te nemen of zelfs meer, afhankelijk van jullie behoeften. En ik vind het nog leuk ook!

Denk hierbij aan het regelen van de locatie die jullie het liefst willen, de bloemen, de logistiek, de catering etc. Ook het overzicht creeeren en bewaren, de planning in de gaten houden, en – niet onbelangrijk – het budget. 

Ik help jullie kalm te blijven te midden van last-minute uitdagingen, zoals zeer betrokken familieleden en onverwachte wendingen.

Jij wil genieten en alleen maar stralen op die speciale dag; je wil je gasten zien genieten. Dat wil ik ook voor jullie. Ongeacht wanneer ik inspring, ik sta klaar om jullie te helpen met tips, lijsten en het herstel van controle, of dat nu aan het begin, halverwege of op de grote dag zelf is.

We maken er een dag van die je bijblijft!

Wat kan ik voor jullie doen – overzicht

Alles loopt op rolletjes: Gefeliciteerd! Mochten jullie toch nog wat nodig hebben aan tips of adviezen, let me know. Bellen kan altijd!

Praktische ondersteuning op maat: Op elk gewenst moment stap ik in om jullie te ondersteunen; met ideeën, oplossingen of handjes. Net wat jullie op dat moment nodig hebt; of je nu vastzit bij het kiezen van leveranciers, het opstellen van een strakke planning, de financiën bewaken, of het omgaan met druk van familieleden, ik sta voor jullie klaar met ondersteuning op maat.

Rustig op weg naar de grote dag: Ik begrijp dat de organisatie van jullie grote dag soms hectisch kan zijn. Jullie organiseren, ik ben jullie praatpaal als dat nodig is, jullie kunnen met mij sparren, ik kan meekijken. Op die manier houden jullie de touwtjes in handen en hebben jullie tegelijkertijd wel een neutrale praatpaal. Op die manier houden jullie rust en overzicht.

Regelaar nodig: Als het nodig is, regel ik jullie hele bruiloft voor jullie; zonder jullie visie uit het oog te verliezen. We doen het samen.

 

Waarom House of Creative Chaos?

Ik begrijp dat het plannen van een bruiloft een balans is tussen jullie eigen wensen en de verwachtingen van anderen. Als jullie weddingcoach ben ik er om jullie te ondersteunen, jullie een luisterend oor te bieden en jullie te helpen jullie trouwdag vorm te geven zoals jullie dat willen. En dat kan op elk moment zijn: van het bedenken van het thema van de dag (begin); bij de uitwerking van het concept of jullie eigen idee; elk moment tijdens het proces en/of op de dag zelf; maar ook voor de complete uitvoering van begin tot eind.

Mijn creativiteit, kennis, ervaring en praktische kijk en inzet zet ik graag in om jullie een geweldige en relaxte dag te bezorgen waar je met een warm gevoel op terug gaat kijken.

Weddingplanner, wedding dress

Ik heb vele jaren ervaring in het plannen, organiseren en uitvoeren van kleine en grote (bedrijfs)evenementen. Life-event evenementen en evenementen voor inhoudelijke kennisuitwisseling, netwerkevenementen en VIP-diners voor een select gezelschap. Elk evenement heeft z’n eigen uitdaging in gasten, inhoud en verwachtingen. Mijn evenementen kenmerken zich altijd in de unieke belevenis voor gast en gastheer; een evenement die je bijblijft!

Alles is Communicatie bij House of Creative Chaos

Stuur mij meer informatie

13 + 12 =

Alles is Communicatie

Alles is communicatie, van de organisatie van een bruiloft, een afscheid of een ander life-event tot een bedrijfsevenement of het maken van een podcast; van crisiscommunicatie, mediatraining, mediaproductie tot (gast)docentschap communicatie of lessen Engels; én creative coaching voor je volgende stap – ik inspireer je graag en laat me ook graag door jou inspireren! Vraag me om advies-idee-concept-uitvoering. Weet je het niet precies, bel me, dan kijken we samen of ik de juiste persoon ben voor jou.

Heb je iets anders nodig …?

Diensten- communicatieadvies, communicatieproject, crisiscommunicatie, mediatraining

Communicatie-expertise?

Ik neem je werk uit handen op het gebied van communicatie.

Ik ben multi-inzetbaar op communicatie-gebied. Specialist in PR, woordvoering en crisiscommunicatie; mediatraining voor alle lagen in de organisatie.

Diensten, creatief denken, inspiratie, wilde gans

Op zoek naar klankbord of inspiratie?

Ik luister en kijk vanuit míjn perspectief. Dat levert altijd wat op voor jóu.

Ik help je graag vooruit! Nog nooit is iemand zonder ideeën bij me weggegaan. Jíj kunt weer verder, ik heb mijn creativiteit kunnen delen. Win-win!

Diensten, podcasts, voiceover, begeleiding mediaproducties

Gespreksleider, podcast- of webinarhost?

Het zit in mijn bloed. Als interviewer en presentator help ik je met jouw verhaal.

Informatie delen, contact maken met je publiek, deelnemers of luisteraars. Ik leen mijn stem voor podcasts, webinars, bedrijfsradio-uitzending.

Diensten, engels bijles, grammatica

Moeite met Engels?

Laat de taal je niet belemmeren in je volgende stap. Echt niet nodig!

Laat me helpen. We bepalen samen waar het aan schort en gaan dan aan de slag. Tot nu toe heeft nog elke klant/student bij mij zijn/haar doel bereikt.

Weddingplanner, weddingcoach

Iets te vieren of te herdenken ?

Ik plan en organiseer elk familie-evenement.

Voor je bruiloft, het afscheid van een dierbare, je 21-dinner etc. kun je bij mij rekenen op een mooie, warme bijeenkomst. Altijd zonder jouw wensen uit het oog te verliezen.

Diensten, live communicatie, evenementen, eventmanager

Bedrijfsevenement organiseren?

Elk event groot of klein; voor klanten of medewerkers. Mijn ervaring heb je!

Een mooi evenement waar ze nog jaren over praten; binding van medewerkers en klanten. Strategisch relatiemanagement in optima forma.

Pin It on Pinterest